الأحد، 12 مايو 2013

كم تتشابه البديات مع النهايات

امبارح الصبح دخلت بنتى الصغيره بتسألنى ماما انتى ليه مش عايشه مع بابكى ومامتك زى ما انا عايشه مع بابى ومامتى ؟؟
وليه جدو موافق انك تعيشى بعيد عنه هو وتيته؟؟؟ وليه انتى مش بتوافقى انى اعيش بعيد عنك ولا بترضى انى انام بعيد عنك ؟؟؟

بنتى فضلت تسألنى اسئله كتير من النوع ده وازى انا خلفتها وهى ازاى كانت بيبى بتشال على الايد ودلوقتى كبرت وبقى
عنها 6 سنين
المهم انى سرحت بالزمن لورا مده مش طويله افتكرت نفسى امبارح وانا وافقه بسأل مامتى نفس الأسئله . وكان عندى نفس الاستفسارات !!!
سبحان الله الزمن قد ايه بيجرى انا امبارح كنت البنت الصغيره الى بتسأل ودلوقتى أنا الى بتسأل وانا الى بلعب دور الأم الى امى
لعبته قبل منى وبنتى هتلعبه بعد منى
الصبح بنت صغيره بتسأل ونفسها تعرف وبليل شابه بحب وبتفرح وفى اخر اليوم أم بتجاوب على اسئلة بنتها
وبعدين جده بتضحك على لعب احفدها ,,وبعدين مرحومه بيقرولها الفاتحه ....وهى دى الدنيا
ويبخت من دخل فيها زى ما خرج منها وهو منقى من الذنوب ,,يا رب لا تقبضنا الا وقد طهرتنا من ذنوبنا كما خلقتنا طاهرين 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق